C L O U D ;
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK BLOG
t i d u r m e n g g e m u k k a n ?
Monday, November 9, 2009 • 4:20 PM • 0 comments
adeh...
ni la yg blaku td...
ble aku kate nk tdo,ade la pula org kate nti gumok..
cis3~
terbuang mse terluang aku...
stahu aku la kan,
tdo tu bgus,sbb tdo wat aku xmkn byk..
ble aku jge,aku ign nk mkn je.
hahahahahaha
ni true story ye about my brother
dlu die memg chubby,xdpt d nafikan
sbb fam aku sume badan g2.
hehehehehehe
tp die ade 1 hobi,tdo...
tdo dan bgun keesokkan ari...
akhir nyer stelah sbulan die tdo dan bgun,
fam aku prasan die da kurus....

dsbb kan xpuas ati kne tego ngn org tu,
aku search artikel.
memg ade pun!

Tidur ternyata bukan hanya dapat merehatkan tubuh dan fikiran, tetapi
juga dikatakan berkesan untuk menurunkan berat badan. Barangkali anda
jarang mendengar kenyataan ini, bukan. Kebiasaannya, kata orang,
tidur
boleh
menggemukkan badan. Tetapi inilah hasil kajian ahli akademik di
America’s Sleep Disorders Centre, Universiti Emory. Kajian itu mendapati
bahawa binatang dan manusia yang mengalami pengurangan jam
tidur akan
mempunyai nafsu makan yang tinggi. Akibatnya, mereka akan makan lebih
banyak. Akhirnya berat badan pun akan naik secara mendadak.


Memang ketika terjaga mereka menggunakan sejumlah kalori. Namun, kurang
tidur membuat mereka makan lebih banyak, sehingga kalori yang masuk
lebih besar daripada yang jumlah yang diperlukan oleh tubuh. Kerana itu,
kalau hendak menurunkan berat badan, pastikan anda mengambil berat waktu
tidur. Tetapi, jangan sampai berlebihan tidur pula kerana anda akan
berasa lesu. Sehingga kini, para pengkaji belum mengetahui penyebab yang
jelas meningkatnya nafsu makan tersebut.

Namun ada pendapat yang mengatakan bahawa pengurangan waktu
tidur akan
menjadikan suhu tubuh semakin berkurang. Dan untuk mendapatkan kalori
agar suhu tubuh tetap terjaga, maka perlulah mengambil lebih banyak
makanan. Teori lain mengatakan, kita akan terjaga lebih lama untuk
menonton televisyen. Dan ketika menonton pula, orang suka mengunyah
sesuatu seperti snek, kek, kuih, atau keropok. Anda masih boleh
mengunyah. Gantikan saja dengan buah-buahan atau salad. Lebih enak dan
berkhasiat.


die bukan taw smlm aku tdo pkul bpe.
bgun pkul bpe.
adeh3~
xske nyer

Labels: , ,



PASTFUTURE
MY WORDS;
HAI , i from pluto . My UFO was break down , My age 11200 years old, i have 12 mother . my birth date 12/12/2090 . i just want to say behave with me because i have 2pair screw driver as my hand . bhaha..

GIVE ME YOUR WORDS;


" Change with yours "

OTHERS;


>> dapat blog baru
date : NOW
at:10 am


>> beruk keluar tandas
date : 12/12/12
at: 12pm


>> cinderella arrived
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • m a k a n k e k
  • d i e d i m a s a l a l u
  • s t u d y k a t m a n e ? ?
  • b e r u b a h
  • a w k . . .
  • t u d u n g
  • f i n a l e x a m
  • k a s u t
  • h y e
  • j a t o h